Skip links

Räägime digitaalsest liblikaefektist SEO-s

Pildil uurib inimene oma luubiga lille peal olevaid liblikaid.

Kui mõtled jätkusuutlikusele ning kuidas seda paremini oma ettevõttes rakendada, pole SEO ega kestlik veebidisain ilmselt su esimeste mõtete seas.

Sissejuhatus

Kogu internet tarbib ~416.2 TWh elektrit aastas (võrdluseks: isegi Uus-Meremaa ega kogu maailma lennuliiklus ei tarbi nii palju).

Veebilehtede energiatarbimine

Iga veebilehe laadimise taga on seadmed, andmekeskused ja suur hulk energiat. Üle puhutud lehed raiskavad asjatult energiat ning ajavad külastajaid närvi (päriselt).

Muutes inimestele info leidmise lihtsaks, hoiad kokku energiat, mis kulub iga lehe laadimisele.

Kui internet oleks riik, oleks see suuruselt neljas CO2-saastaja maailmas.

Pildil on inimene, taustal paistab tehas ja suur korsten kust väljub suurel hulgal suitsu.

Valelubadused teenusepakkujatelt

Olgem ausad, SEO valdkonnas on täielik üleküllus ebareaalsetest lubadustest ja garantiidest. Kurb tõde on aga see, et 91% lehtedest ei saa Google kaudu külastajaid. Miks? Mäng on muutunud ja nihkunud tasuliste reklaamide poole, jättes kõrvale reaalset sisu pakkuvad veebisaidid.

Suuremad ettevõtted kallavad kümneid tuhandeid eurosid SEO gurude taskusse ja teie mõtlete, et mõnesaja eurone teenus viib teid õigete märksõnadega edetabelite tippu? Vaevalt.

Kas see peaks sind kottima?

Jah. SEO ühendamine keskkonnaga võib kõlada nagu mingi halva nalja tegemine, aga väikesed sammud — nagu oma veebilehe optimeerimine —  võivad omada päris suurt mõju. SEO parimate tavade järgimine parandab kasutajakogemust ja vähendab negatiivset mõju keskkonnale.

SEO pole ainult algoritmid, see on efektiivse sisu loomine, mis kõnetaks inimesi. Mida kiiremini ja mugavamalt me vastused leiame, seda rohelisemaks internet muutub. Maailm otsib vastuseid, anna meile neid.

Mis on digitaalne liblikaefekt?

Pildil on inimene oma kassiga. Inimene püüab end ümbritsevad liblikad.

Väike muutus, suur mõju

Nagu viitab meile liblikaefekt, võib väike optimeerimine lõpuks tekitada massiivse positiivse muutuse. Orgaaniline SEO ei seisne ainult liikluse suurendamises – see peaks aitama inimestel kiiremini väärtuslikku ja usaldusväärset teavet leida.

Keskendudes kasutajakogemusele ja intuitiivsele disainile, ei paranda me mitte ainult otsingu paremusjärjestust, vaid vähendame oluliselt ka oma veebisaidi süsiniku jalajälge. See on võit kõigile – meile, meie publikule ja  planeedile.

Keskkonnasõbralik SEO

Kuidas me tegeleme SEO-ga, et muuta see energiatõhusamaks?

  • Kood: Puhas kood annab tunnistust lehtede kiiremast ja tõhusamast laadimisest.
  • Fondid: Suured failid kulutavad rohkem; leia tasakaal atraktiivsuse ja funktsionaalsuse vahel.
  • Pildid: Laadimisaja ja energiatarbimise vähendamiseks optimeerige pilte.
  • Videod: Optimeerige videofaile, et vähendada nende energiatarbimist.

Kokkuvõte

Jätkusuutlik SEO ei seisne ainult nähtavuses – see on eesmärk. Paljud tänapäeva tarbijad, eriti Millennialid ja Gen Z eeldavad, et brändid käituksid vastutustundlikult.

Veebisaidi optimeerimine jätkusuutlikkuse huvides võib teid konkurentidest eristuda, näidates oma vaatajaskonnale, et te tõesti hoolite ja ei taha ainult kasumit.

Meie läheneme teisiti

Meie ei usu oma rahaga mängimist ega riskimist ebaselgetesse strateegiatesse. Sestap keskendume meie asjadele, mis on päriselt olulised: muutes lehti ligipääsetavamaks ja mõjuvamaks.

Ei mingeid trikke, ei mingeid otseteid, lihtsalt puhas väärtus.

Hiiglased ei jäta jalajälgi — nad jätavad pärandeid. Kui palju sinu leht reostab? Vaata siit.